fredag 17 juni 2016

Enkelt syprojekt för barn


Melker vill lära sig att sy, så den här sommaren ska vi ge oss på lite olika syprojekt sådana här regniga dagar. Han drömmer om att sy egna kläder men förstår att man måste börja lite enklare än så. På bloggen Klipper till, hittade jag ett enkelt syprojekt där han ändeå fick tillverka något. Det blev en liten necessär. Han fick titta bland mina stuvbitar och hitta tyger han ville använda. Jag är väldigt imponerad av hur han komponerade ihop färgerna. 


Mönstret innehöll bara raksöm och var lätt att genomföra samtidigt om lillebror satt vid bordet bredvid och spelade Kalle Kunskap. När Melker var klar utbrast han: 
- Jag gjorde den här av bara två tygbitar. Wow! 
Så tycker jag också att det känns när man skapar något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar