onsdag 1 juni 2016

Längtan efter sommarlov


Igår tog barnen årets första dopp. Det är inte ofta man kan bada i maj utan att det är extremt plågsamt men igår var vattnet nästan behagligt. Noa gick så långt ut att han blötte badbyxorna och då är det ganska varmt. Temperaturen var 23 grader i skuggan och idag lär det bli ännu varmare. Det känns som sommar och det gör att jag längtar så otroligt mycket efter barnens sommarlov. Den 14:e juni slutar skolan och jag har lovat att Melker ska få vara hemma hela sommaren. Vi tar 10 veckor ledigt, även om jag måste småjobba lite ibland. Samtidigt är det mycket jobb som ska göras på gården, så ledig kommer jag inte att vara men jag längtar så mycket efter att slippa skicka iväg någon på morgonen, hämta på dagis och hålla vardagsrutiner. Jag hoppas också på fint väder så att vi kan hänga på stranden, äta glass och mysa i skuggan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar