måndag 11 juli 2016

Det växer v.28


Jag har plocksallad i krukor närmast trappen som växer så att det knakar. Portlaken i mitten har dock inte växt så mycket, jag tror att det varit för kallt. Nästa omgång portlak ska jag sätta i växthuset. 


Den här rabatten är min stolthet i år. Tycker den blev så fin med stjärnflocka, riddarsporre, astilbe och en rosa ros. 


I en gammal legokalender står mängder av salladsplantor och väntar på utplantering. 


Den första squashen av typen genovese är snart redo att skörda. Jag är så lycklig för förra året fick vi bara en pytteliten squash på hela säsongen. 


Jag har redan skördat en omgång gröna chili men snart får jag skörda en röd också!


Är så spänd på att få smaka djungelgurkan. 


Det blir nog några bondbönor i år. Mer än förra året men jag är verkligen inte nöjd med utfallet än så länge. 


Måste avsluta med en bild på min fina riddarsporre. Den skimrar i blått och lila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar