fredag 22 juli 2016

Läs Boken utan bilder för dina barn


Det var en kväll när Oskar nattade barnen och jag satt nere och jobbade. Plötsligt hördes ett gigantiskt asgarv från övervåningen. Barnen skrattade så att huset skakade, nästan i alla fall. Jag var tvungen att smyga upp och höra vad de höll på med. Det visade sig att bibliotekarien hade tipsat om en bok vid senaste besöket. En bok utan bilder, skriven av B.J Novak, översatt av David Batra.

- Hur kan en bok utan bilder vara så otroligt kul? undrade Melker när han kippade efter andan mellan skrattanfallen.
Jo, för den som läser måste läsa alla ord som står i boken. Även om dom är väldigt tokiga.

Boken utan bilder var det självklara valet flera nattningar framöver. Jag fick sitta och läsa den på dagarna och till slut började Melker läsa den för Noa lite nu och då. Han hade hört den så många gånger att han kunde den utantill. Och även om dom inte skrattar riktigt lika gott som den där första gången när rutorna nästan skakade, är det fortfarande asgarv som gäller varje gång jag läser boken.

Du kan göra som jag och låna boken på biblioteket eller så kan du köpa den hos Bokus via den här adlink länken. Gör du det tjänar jag en lite slant på köpet men ingen har bett mig att rekommendera den här boken. Det gör jag bara för att du också ska få lyssna på dina barns asgarv och behöva läsa samma bok om och om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar