lördag 30 juli 2016

Loppisdag


Idag ordnade kapellet i byaloppis och vi passade på att sälja en massa saker som bara stod och skräpade. Melker och Noa är alltid starka motståndare till att göra sig av med leksaker men så snart jag lovade att de fick behålla pengarna, blev det annat ljud i skällan. Melker skapade egen pengaburk, tog betalt och höll reda på försäljningen. Barnen fick ihop en hel del pengar och var väldigt nöjda med dagen.

Jag var också väldigt nöjd. Inte nog med att jag sålde en hel del saker, jag fick också träffa en massa människor och höra mängder med historier om vår gård och om byn. Att lära sig platsens historia är värt mycket för mig och jag är så tacksam för alla dessa gamla människor som berättar sina minnen om min nya plats på jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar