söndag 17 juli 2016

Min lilla fotograf

Foto: Melker Wastensson

Jag älskar att fota men har svårt för att bli fotograferad, både av mig själv och av andra. Jag känner mig inte bekväm framför kameran. Men det finns en person som kan ta bra bilder av mig och det är Melker. 7 år gammal är han redan familjens andre fotograf. När jag behöver en bild på mig eller behöver dokumentera det jag gör men inte orkar sätta upp stativ eller fota medan jag jobbar i odlingarna, ropar jag alltid på min lilla fotograf. Han tar mycket bättre bilder än sin pappa.

Foto: Melker Wastensson

Han har faktiskt synts som fotograf här på bloggen i ganska många år. Den här bilden på tomater tog han juli 2012. Förr fick han använda den lilla kameran men i år har han fått förtroendet att använda min systemkamera. Han är väldigt stolt. Vår överenskommelse är att jag får använda bilderna han tar till mina texter om jag skriver ut att det är han som tagit bilden. Självklart ska man ha kredit för sitt arbete.

Foto: Melker Wastensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar