torsdag 11 augusti 2016

Arjeplog - del 2

 

Igår kväll var jag sjukt nervös, det var nämligen kvällen innan mitt teoriprov. Jag kände mig redo men ändå inte. När barnen ringde för att säga godnatt gav Melker mig ett så otroligt bra råd som jag bar med mig ända fram tills jag började skriva: 
- Är du nervös mamma, sa han. Då ska jag ge dig ett råd. Ta ett djupt andetag och säg: Jag kan göra det här. Och om du inte klarar det kan du ju skriva det igen. 

Underbara unge!


Efter teoriskrivningen hade jag en ledig eftermiddag. Jag shoppade lite, fotade mer och gick en sväng på Silvermuseet. Var turist en liten stund helt enkelt. Det finns inte så mycket fina offentliga planteringar i Arjeplog men jag lyckades hitta några fina blommor. 


Naturen är så vacker.att jag nästan skulle kunna tänka mig att flytta. Bli naturfotograf och fiska. Jaga lite ripa. Lära mig näverslöjd och plocka massor med hjortron. Men bara nästan. 

Hur det gick på provet? Jag fick godkänt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar