fredag 9 september 2016

Bästa matbloggarna för odlare

Så här i skördetider är jag alltid på jakt efter bra recept på sådant som är i säsong. Bäst inspiration hittar jag hos andra odlare med lite mer erfarenhet än jag. Odlare som utvecklat sina recept efter skörd i flera år. Här är mina bästa inspirationskällor när det kommer till mat:

Bondjäntans kök - Kimchi, falafel på bondbönor och kantarellpaj. Kan det bli bättre?

Farbror grön - Har mycket bra odlingstips men minst lika bra mattips. Vegetariska recept med mycket smak. Zucchinimuffinsen med blåbär var fantastiska.

Skillnadens trädgård - Odlar man lika mycket som Sara Bäckmo behövs kreativitet för att använda allt. Här lär jag mig att man visst kan göra klyftpotatis på färskpotatis, att göra kryddsalt och ha grönsaker i brödet.

Skog till bord - Här lärde jag mig att göra egen majonnäs på 5 minuter, laga fantastiska morötter med spiskummin och vilka tillbehör som funkar bäst till vilt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar