fredag 30 september 2016

Konservera tomatsås och misslyckad tomatförvaring



Jag är på benen igen! Jag kanske inte springer några maratonlopp de närmaste dagarna, eller ens till postlådan, men lite energi har jag i alla fall. Så nu står en blivande burk med Hot lemon chilisås och mjölksyrar i köket.


I ugnen står fem burkar tomatsås och konserverar och i torken ligger en omgång tomater till.


Jag tyckte inte alls om det där sättet att förvara tomaterna i papperspåsar. Det blev alldeles för fuktigt och vissa tomater har blivit mjuka på ovan eller undersidan av varandras tyngd. Så nu ligger de på fat. Ett i källaren och ett på mitt kontor, också känt som torkrummet. Jag har suttit i köket och jobbat i flera månader nu. Ikväll får vi äntligen hem Oskar. Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar