lördag 8 oktober 2016

Lördagen i bilder


Det blev en ganska lugn dag idag. Jag är fortfarande inte riktigt pigg efter förkylningen och orkar inte med så mycket innan jag måste vila. Sjukt frustrerande när det finns så mycket som behöver göras i trädgården men jag har lärt mig att lyssna på kroppen. Pressar jag mig för hårt när jag är trött och sjuk slutar det med att knappt orkar gå. Så jag vilar. Oskar däremot, gick upp i normal tid och åkte till återvinningscentralen. Han bar också in all halm vi köpte i veckan. 


Han klättrade upp på taket för att försöka sätta för luftuttaget som kajorna gärna gömmer sig i och bakade hamburgerbröd. Full dag.


Jag grävde upp två krukor med persilja så att vi kan ha färska kryddor i fönstret hela hösten och vintern. Fint blev det också. Jag är allergiker och kan inte ha några fina, doftande blommor inomhus men kryddörter är nästan lika trevligt tycker jag. 


Barnen lagade sin favoritlunch: tortillapizza. Så enkelt att de nästan klarar av det själv. Jag sköter bara ugnen. 


Till middag blev sushi. Lugn och trevlig dag (för alla utom Oskar då som var tvungen att klättra på taket).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar