söndag 2 oktober 2016

Vägra handla hela tiden

Ni som känner oss eller som läst bloggen i några år, vet att vi älskar att utmana oss själva. Vi hade köpstopp i nästan ett halvår 2010, vi rensade i röran och försökte att varje vecka göra oss av med fler saker än vi köpte 2011, vi månadshandlade utan bil med två barn 2012 och så den där drömmen om att bli självförsörjande på grönsaker som kom 2014.


Idag läste jag Torpkvinnas instagram, där hon berättar att hon behövde åka och storhandla för första gången sedan 10:e juni, blev jag peppad att anta en ny utmaning. Jag hatar att handla varje vecka och dessutom vill jag se till att jag äter upp all den mat jag lagrat och odlat. Om maträkningen blir lite mindre varje månad skulle jag också bli glad. Så nu har vi bestämt att vi bara ska handla en gång i månaden.

Det betyder att imorgon kommer jag gå runt på lokala matbutiken och köpa 7 pkt mjöl, 4 kaviartuber, 7 st 6 pack ägg samt 3 bregottpaket. Jag är lite orolig att de inte kommer att ha 10 pkt sojamjölk men kanske är det lika bra för jag har ingen aning om hur jag ska få plats med så mycket i kylen ändå. Det ska bli riktigt kul att se om det funkar. Har jag så bra koll att jag kan komma på allt familjen behöver i en månad? Har du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar