fredag 26 januari 2018

Fredagen i bilder


Jag har verkligen inte brytt mig om småfåglarna i år. Förlåt småfåglarna. Men så ville Noa se lite fler fåglar från sin fågelbok, så nu har jag fyllt på fågelbordet igen. Vårt fina fågelbord har farmor gjort på sin slöjdkurs. Tycker verkligen om det. 


Charlie har börjat äta ganska mycket mat och det betyder att jag får ägna mig åt något jag tycker väldigt mycket om: Mos. Det gäller att passa på. Mina andra barn började vägra mos när dom fick 4 tänder, så snart är det väl bara pasta som gäller för 3:an också. Idag blev det fruktmos. 


Noa har sett fram emot att Oskar ska vara föräldraledig i flera dagar. Han tänkte nämligen hjälpa Oskar, som precis har börjat spela Minecraft. Pappa verkar ha det svårt. "Alltså, vet du mamma. Han använde redstone facklor för att lysa upp huset och så förstod han inte varför det var så mörkt!" 


Solen lyste äntligen över bergskammen igen och himlen var klar, så jag passade på att skotta bort lite av all den snö som seglat ner över oss den senaste tiden. Jag brukar gilla snörika vintrar men jag tycker faktiskt att det räcker nu. Solen var fin i alla fall!


Så var det dags för att plantera om både vattenkrasse och basilika. Dom har påpekat det i någon vecka nu men idag hann jag äntligen med. Det blev lite sådd av purjolök också. Sorterna Atal och Blue Green Winter som jag odlat i några år nu. Ser fram emot färsk purjolök igen. 


Traditioner är viktiga. Ett tag efter jul när pepparkakor och andra kakor börjar kännas mjuka och trista, brukar jag göra dammsugare på resterna. Marsipanen var rest från Halloweenfesten. Restfika när det är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar