fredag 12 oktober 2018

Vackra höst



Det är så vackert ute att man nästan svimmar ibland. Jag älskar den här årstiden här man får börja ha halsduk, dricka te i soffan och sparka på prasslande löv. Naturen är så vacker med alla sina färgade löv, det är som att gå runt i en fin tavla. 


Samtidigt finns det fortfarande mycket kvar att göra i trädgården innan vintern. Barnkammaren måste lövtäckas, stenen på uteplatsen måste läggas klart och de nya landen på framsidan måste få kanter så att jorden inte spolas iväg när snön smälter. Tyvärr är det så svårt med orken så här års. Jag vill bara gå runt och fota fina löv eller sitta i soffan och sticka. Dessutom är jag nästan konstant förkyld just nu. Hårt trädgårdsarbete är mer en vårgrej för mig. 


Jag ska försöka göra ett sista ryck och kratta upp de här löven och lägga det över mina känsliga växter. Kanske kan svärmor hjälpa mig i helgen, nu när svärföräldrarna kommer på besök. Eller så vill hon också bara dricka kaffe och prata strunt. Det funkar det med. Trevlig helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar