torsdag 31 januari 2019

Vackra landskap


Det är så otroligt vackert ute just nu. Vackert och kallt. Den kalla, klara luften gör att ljuset sprids över ängarna, där det ligger decimeter efter decimeter med fluffig, orörd snö. Att ta en promenad är nästan en andlig upplevelse.


När vi bodde i stan ville jag gärna gå och se en konstutställning med jämna mellanrum. Det känner jag sällan behov av nu och det är kanske inte så konstigt. Landskapet jag bor i är så vackert att det är få tavlor som kommer upp i den skönheten. Kanske är det som allra vackrast just nu i sin bleka vithet.


När vi började leta efter hus satt jag i en ful förort och tittade rakt ut på ett sånt där riktigt fult hus från miljonprogramstiden. Därför var ett av mina kriterier för huset att det skulle ligga på en vacker plats. Allra helst ville jag bo i den här vackra byn som till och med har ett vackert namn: Ljusvattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar