torsdag 1 november 2018

Ibland blir det inte som man tänkt sig

Vi hade en så fin idé. Vi skulle göra en fin uteplats av återbrukat tegel. Oskar hade till och med nästan lagt klart den när vi märkte att något inte stod rätt till. Teglet som legat mot marken kändes blött och poröst. Efter lite research (som vi naturligtvis borde ha gjort innan) visar det dig att man inte kan lägga sådant tegel direkt på marken utan att först måla på en sealer. Annars kommer teglet suga åt sig fukt och spricka. Vi hade ingen möjlighet att ta upp teglet, torka det och behandla det innan frosten kom så vi bestämde oss att tänka om. 


Vi bröt upp lite skitfula betongplattor som låg som en övervuxen, ej använd uteplats på baksidan av huset. Vi la dem i ett lite spännande mönster och hann faktiskt klart innan snön kom. Yay! Till våren ska jag måla dessa plattor i något snyggt mönster med terrakottafärg och min förhoppning är att det kommer att se jättefint ut när alla all jord runt omkring är fylld med grönska.

Jag är lite sur över att det inte ser så fint ut som jag vill just nu men jag tror att vi fattade rätt beslut. Vi fick fram en uteplats och teglet kommer att muras till en fin bänk nästa sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar