fredag 31 oktober 2014

Ibland hade det lönat sig att tänka efter först

Vi tog en av dörrarna till Melkers rum och satte istället för den trasiga dörren till badrummet. Den passade, nästan. Två millimeter verkar inte som så mycket men för en dörr innebär det att man inte kan stänga den helt. Efter att ha stått med en rasp och försökt fila till dörren allt för länge, gick jag till grannen för att låna en hyvel. Hyvel hittade han ingen men jag fick låna en vinkelslip. 

Om du har tråkigt någon gång, kanske känner dig lite svag och som att du inte kan särskilt mycket tycker jag att du ska pröva slipa med en vinkelslip. Hur roligt som helst och samtidigt känner man sig stark och kraftfull. På ett nafs var dörren rätt storlek och när jag ändå var i farten tog jag lite på dörren till badrummet på övervåningen också, som inte heller riktigt gick igen. 

Det enda problemet var att det kommer rätt mycket damm när man slipar med vinkelslip. Andra människor, som är lite genomtänkta, kanske hade satt på sig en keps, lite skyddskläder eller i alla fall plockat undan alla saker som låg i hallen innan de satte igång att slipa. Jag är inte en genomtänkt människa. Jag gör. Får troligen betala för det med att städa och tvätta hela helgen. 


Är väldigt nöjd med att jag tog på mig skyddsglasögon i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar